Üdítő, alkohol, édesség: a nyári plusz kilók okozói

A jó időnek, napsütésnek, a nyári szabadságnak mindenki örül, sokan alig várják az első fagyit, a fürdőzést a strandon, a sütögetést a barátokkal a kertben, egy sétát a tóparton. Ám az évszaknak megvannak a veszélyei is, ha nem figyelünk, szabadságról könnyen súlygyarapodással térhetünk vissza a munkába. A cukorbetegeknek pedig még inkább ajánlott odafigyelni arra, mit fogyasztanak a strandon, esti partikon.

Sokszor tapasztalom, hogy ilyenkor a cukorbetegek az „életmódkezelés” gyeplőjét is lazábbra engedik, nem foglalkoznak az étrend betartásával, így a több szabadidős fizikai aktivitás ellenére akár rosszabb vércukorértékeket is hozhat a nyári időszak – osztotta meg tapasztalatait Soltész Erzsébet dietetikus a Cukorbetegség kezelése portállal. Hozzátette: az egyéb szénhidrátanyagcsere-zavarral vagy a „csupán” túlsúllyal küzdők is sokszor számolnak be neki arról, hogy bizony felszaladt néhány kiló a szabadság alatt.

torta

Pedig a szakember szerint a nyár kiváló lehetőség arra, hogy többet mozogjunk, kihasználjuk a jó időt sétára, kertészkedésre, kerékpározásra, kinti játékra a gyerekekkel. A rendszeres, örömteli mozgás segít a sejtek inzulinérzékenységének fenntartásában, így a cukorbetegség megelőzésének vagy a már kialakult állapot karbantartásának egyik kulcsa. Kérdés, mi legyen a fagyival, a lángossal, az ellenállhatatlan főtt kukoricával és palacsintával vagy éppen egy baráti sörözéssel?

Nyáron – különösen nyaralás idején – egyébként is felborul az étkezések rendje, egész mást eszünk, mint otthon. A nyaralásokra befizetett étkezéseket is „muszáj” megenni, a strandon meg rengeteg a kísértés. A tétlen pihenés óráit sokan pótcselekvésként evéssel-ivással ütik el, a napi több száz plusz kalóriából eredő plusz zsírpárnákat meg emlékként viszik haza a nyaralásról. Hogy akkor mi a megoldás? A dietetikus tanácsait elolvashatja IDE kattintva.

 

Copyright PuzzleMedia 2017