Tejtermék-alternatívákkal, hússal és borral hódítanák meg Ázsiát
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével rendezték meg Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi kiállítását, a Food and Hotel Asia-t Szingapúrban. Az eseményre közel hatvanezer látogatót vártak. Az Agrármarketing Centrum közösségi standján hat magyar kiállító mutatkozott be, többen évről évre részt vesznek a kiállításon.
Az ázsiai városállam Szingapúr gazdasági és stratégiai jelentőségű elosztó központ, így a Food and Hotel Asia (FHA) kiállításon való részvétel kitűnő lehetőség az ázsiai piacra betörni kívánó cégek számára. Az Agrármarketing Centrum 2016-tól szervez közösségi megjelenést a kiállításon.
Mivel az ázsiai városállam területéből adódóan szinte egyáltalán nem folytat mezőgazdasági tevékenységet, a felhasznált élelmiszereinek kilencven százalékát importálja. Az FHA-n való részvétel óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégeknek nemcsak Szingapúr felvevőpiaca, hanem a térségben betöltött jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is.Az FHA-n megjelent termékeivel többek között Maul Zsolt villányi borász, a Görbeházi galamb, a Pizza D’Oro, a Capriovus Kft. és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. „Az ételérzékenység és a proteindúsabb táplálkozás iránti igény témaköre az egész világban téma. Ezekre egyszerre nyújtanak megoldást a tej-, glutén-, szója és hozzáadott cukormentes termékeink, melyek fejlesztését a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel közösen a jövőben is folytatjuk. A táplálkozási trendeknek és igényeknek megfelelő termékek Ázsiába történő exportálásánál azonban komolyan figyelni kell a szállíthatóságra, minőségmegőrzési idő hosszára, hiszen a termékeknek hosszú utat kell megtenniük a boltok polcáig. Jelentős részben éppen ezért kezdtünk bele hűtve tárolás nélkül is polcálló valamint mélyhűtött tejtermék-alternatívák illetve azokból készült egészségtudatos termékek fejlesztéseibe” – osztotta meg velünk gondolatait Dr. Németh Csaba, élelmiszer-mérnök, a ToTu tulajdonosa.
Dr. Németh Csaba
Ugyan az FHA társrendezvénye a ProWine Asia, a magyar jelenlét koncentráltan valósult meg: élelmiszereinket és borainkat az FHA-n létrehozott standon népszerűsítették. A Magyar Bormarketing Ügynökség égisze alatt a kitűnő magyar borok (különös hangsúllyal a tokaji aszúra) megkóstolására is lehetősége nyílt az érdeklődőknek.
Maul Zsolt
Az eseményen a hat kiállító termékei mellett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is jelen volt, segítségével folyamatosan regisztrálják a térségben a magyar termékek iránt érdeklődő lehetséges beszerzőket. A program digitális platformja, a Hungarian Food Business katalógus már 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékét, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) adatait tartalmazza.Magyarország és Szingapúr között az utóbbi években erősödtek a kereskedelmi kapcsolatok, 2023-ban a kétoldalú forgalom meghaladta az egymilliárd dollárt. Az Agrármarketing Centrum standját a kiállítás nyitónapján meglátogatta Pach Judit, Magyarország szingapúri nagykövete is.
Fotó: AMC; ToTu; Maul Zsolt