Skip to main content

Az úriember, aki 200 éve járja körbe a világot

| Gourmet Riporter | Hírcsokor

jwalker miniFogyasztják politikusok és popsztárok. Népszerűsége évszázadok óta töretlen. A Johnnie Walker márka születésének kétszázadik évfordulója éppen a pandémia idejére esett, de ez sem szegte a kedvét a többszörös díjnyertes Anthony Wonke filmrendezőnek, hogy feldolgozza a világ egyik legismertebb skót márkájának történetét.

 

jwalker 01Anthony Wonke forgatott már filmet korunk egyik legnagyobb sportcsillagáról, Cristiano Ronaldoról, ahogy nyomon követte az Utolsó Jedik rendezőjének konfliktusait a Star Wars univerzumban. Nyert Emmy-díjat, háromszoros BAFTA-díjas, és jelölték már rövidfilmjét Oscarra is. Ezúttal a világhírű skót whisky márka felé fordította kameráját, hogy egy új játékfilmben bemutassa annak 200 éves múltját.

A játék-dokumentumfilm feltárja, mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és tudatosság van a mögött, hogy a Johnnie Walker 200 év után is ugyanolyan kiemelkedő piaci szereplő, mint korábban.

Kulturális ikon a Johnnie Walker, ezért az évforduló tiszteletére ICONS néven limitált szériában, különlegesen dekorált palackok kerültek az áruházak polcaira. A hagyományos négyzet-keresztmetszetű palack és az enyhén döntve felragasztott címke ugyanakkor nem változott. Hogy miként született ez a két jellegzetes formai megoldás, és mire volt jó a márka történelme során? Többek közt ez is kiderül a dokumentumfilmből, amely immár megtekinthető a film saját honlapján, magyar felirattal is.

jwalker 04

– Két évszázad alatt a Johnnie Walkernek összesen hat keverőmestere volt. Ez idő alatt az Egyesült Államoknak negyven elnöke volt – mutatott rá John Williams a Diageo Scotch részlegének globális vezetője. Hozzátette: a márka lenyűgöző örökséget hozott létre, a világ minden táján meghonosodott a populáris kultúrában, politikusok, rocksztárok, filmikonok kezében láthattuk. 

jwalker 03

– Ha valaki, akkor mi a Zwacknál át tudjuk érezni a felelősségét annak, hogy mit jelent egy többévszázados márkát ápolni, képviselni – hangsúlyozta Frank Odzuck, a Zwack Unicum vezérigazgatója. – Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon mi lehetünk azok, akik az immár 200 éves Johnnie Walker fejlődését úgy biztosítjuk, hogy közben tekintettel vagyunk a márka tradicionális értékeire – emelte ki a vezérigazgató.

 

Fotó: Johnnie Walker, Nagy Gyöngyi
Modellek: NOS Simple

Címkefelhő