Igyon vizet, tegyen egészségéért!

Az egészséges táplálkozás fontos része a megfelelő folyadékbevitel. Az optimális hidratáltság és az egészséges életmód támogatására az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet az egészségügyért felelős államtitkársággal másodszor hirdeti meg országos kampányát. Az októberi Aqua Challenge célja, hogy egy hónapon át minden résztvevő csak vizet igyon folyadékpótlás céljából.

 

Az egészség megőrzéséhez számos dologra kell figyelni, ilyen például a helyes táplálkozás, a rendszeres mozgás vagy a megfelelő alvásidő mennyisége. Az üdvös étkezés azonban nemcsak az elfogyasztott ételeket, de a folyadékot is jelenti. Több millió évvel ezelőtt az emlősök szárazföldi elterjedése nem lett volna elképzelhető, ha nem alakult volna ki a szomjazási ösztön. A testünk egészséges működéséhez elengedhetetlen a megfelelő folyadékbevitel, hogy fenntartsuk a szervezet folyadékegyensúlyát. Nem mindegy azonban, hogy mit és mennyit iszunk.

aqua challenge 02

A szomjoltásra a víz a legalkalmasabb folyadék, aminek biológiai jelentősége hatalmas, a víz segít elszállítani az oxigént és a tápanyagokat a szervezet megfelelő pontjaira, megkönnyíti az emésztést, ez teszi rugalmassá a bőrt és a hajat, segíti az izmok és a szív működését, frissen tartja az agyat és képes nagy melegben vagy sportoláskor lehűteni a testünket.

aqua challenge 06

Ahhoz, hogy a megfelelő folyadékbevitelt biztosítsuk a szervezet számára, egy felnőttnek naponta körülbelül 2-3 liter folyadékot kell bevinnie a szervezetébe. Természetesen nem lehet mindenki számára érvényesen egyetlen számmal megjelölni a szükséges folyadékmennyiséget. Az éghajlat, a külső hőmérséklet, a páratartalom, a fizikai aktivitás mértéke, az egészségi állapot, az életkor, az elfogyasztott étel sótartalma mind befolyással van a folyadékszükségletre.

aqua challenge 01

Emellett fontos figyelembe venni azt is, hogy az elfogyasztott élelmiszereknek is van víztartalma. Összeségében, átlagos hőmérsékleti körülmények között az egészséges, átlagos fizikai aktivitású felnőttnek napi 2 liter folyadékfogyasztás ajánlható.

Ám nem mindegy, mi van az adott szomjoltóban. A hozzáadott cukrot tartalmazó italok negatív hatással lehetnek az étrendre, rendszeres fogyasztásuk hosszútávon túlsúlyhoz vagy elhízáshoz vezethet, ami fokozza a szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, daganatok, ízületi betegségek és a depresszió kialakulásának veszélyét. Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) által rendszeresen elvégzett reprezentatív felmérésből kiderült, hogy mind a felnőtt nők, mind a felnőtt férfiak napi 1 pohár üdítőt fogyasztanak el, ami több mint az ajánlott alkalmankénti egy-egy pohár.

aqua challenge 05

Az OGYÉI tudatosítani szeretné, hogy a megfelelő táplálkozásnak a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel is elengedhetetlen része, és erre a célra a víz a legalkalmasabb. Az Aqua Challenge célja, hogy minél több embert buzdítson a vízivásra. Akik csatlakoznak a kihíváshoz, vállalják, hogy 30 napon át csak vízzel fogják oltani a szomjukat. Így egy hónap alatt megtapasztalhatják a vízfogyasztás és a cukorbevitel csökkentésének pozitív egészségügyi hatásait.

aqua challenge 03

Ha csatlakozni szeretne a kihíváshoz, kezdje el ma, és tartsa meg e jó szokását október után is! Így egy apró változtatással Ön máris sokat tett az egészségéért. Kövesse az OGYÉI Merőkanál Facebook-oldalát, naponta frissülő tartalmakért és a kihíváshoz tartozó nyereményjátékokért: https://www.facebook.com/merokanal.hu.

 

 

Copyright PuzzleMedia 2017