
A legtöbb aranyérmes bor egy helyen
Ha magyar bort választunk, nemcsak minőségi italt fogyasztunk, hanem segítjük a hazai borászokat, hogy nemzetközileg is versenyképesek maradjanak. A magyar borok népszerűsítése, megfelelő piaci helyének biztosítása nem csupán gazdasági előnyöket nyújt, de egyfajta kulturális küldetés is. A VinAgora Nemzetközi Borverseny és a Winehub Borközpont ezt a missziót – egymást erősítve – kívánja képviselni, mellyel céljuk a hazai borászatok piaci megerősítése.
A VinAgora mindig fontosnak tartotta az olyan újításokat, melyek a magyar borászatok fejlődését szolgálják, legyen szó a borversenyen használt bíráló program fejlesztéséről, az esemény precíz lebonyolításáról, vagy éppen a borversenypiacon egyedülállóként a nevező borászatok részletes tájékoztatásáról boraik szereplése kapcsán.
Zilai Zoltán, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezetője és Keresztesi Zoltán (Winehub )
A Winehub Borközpont legfőbb küldetése, hogy megmutassa a legkiválóbb magyar borokat a borkedvelők széles rétegének. Ezért teret ad a VinAgora érmes borainak egy borkóstoló keretén belül azok megkóstolására, valamint lehetőséget biztosít az aranyérmes borok időszakos belistázására, hogy a vásárlók a lehető legnagyobb számban tudjanak találkozni az említett borokkal egy üzleten belül. Az együttműködés fontos pontja a partnerek közös kommunikációja a borászok a borfogyasztók felé.Az első nagyszabású közös esemény a VinAgora Prestige, az aranyérmes borok kóstolója lesz május 15-én a Winehub Borközpontban. A díjátadót és szakmai programot követően a nagyközönség számára is kóstolhatók lesznek a 2025-ös VinAgora borverseny nemzetközi zsűrije által aranyérmesnek ítélt borai, amelyek nagy részét borászok fogják kínálni.