
Varjúcsalád költözött a Bazárba
Különleges helyszínen, a Várkert Bazár Öntőház udvarában tárta ki kapuit a VakVarjú étteremcsalád újabb egysége, a VarjúVár. A történelmi környezetben, a korábban itt működött Monkey Bistro helyén a hagyomány egybeolvad a modernitással. A tulajdonos várakozása szerint ódon és modern találkozása nemcsak az étterem atmoszférájában alkot harmóniát, hanem a séf fogásában is. A VarjúVárral olyan helyet álmodtak meg, ami különleges találkozóhely, ahol a lenyűgöző panoráma mellett meleg vendégszeretet várja a vendégeket.
Miután elkezdte a cég kommunikálni, hogy a Monkey helyén egy Vakvarjú nyílik majd, fantasztikus volt megtapasztalni, mennyi szeretet, üzenetet kaptunk a vendégeiktől – lelkesedett Semsei Rudolf, a Vakvarjú éttermeket üzemeltető Semsei Gastronomy tulajdonosa a VarjúVár étterem ünnepélyes megnyitóján.Kifejtette: az első Vakvarjú étterem nyitásakor, 2008-ban még nem gondolták, hogy a vendéglátóhely-család (és nem hálózat!) egyszer úgynevezett love brand lesz. Arra törekednek, hogy az éttermeikben ne csak az érzékekre hassanak, hanem a vendégek lelkére is. Minden vendéget úgy kezelnek, hogy azt érezze: törzsvendég. Akkor is, ha hetente tér be valamelyik Vakvarjúba, de akkor is, ha egy évben csupán egy alkalommal keresi fel az étteremcsalád valamelyik egységét a házassági évfordulóján, vagy még ritkábban, akár egy érettségi bankett alkalmával. Törzsvendégként kezelni minden vendéget, ez a cég számára a legfontosabb, hangsúlyozta a tulajdonos.
Kiemelte, hogy a cég számára a törzsvendég elsősorban magyar törzsvendéget jelent. Amikor felmerült az ötlet, hogy a budai vár tövében egy újabb Vakvarjút nyitnak, azt tartották szem előtt, hogy a VarjúVár magyar törzsvendégek kedvelt étterme legyen majd. Semsei Rudolf szerint a magyar törzsvendégek mindig vonzzák a külföldi turistákat is.
Utalt rá, hogy a 2020-as év érzékenyen érintette a céget, hiszen akkor tört be az országba a koronavírus-járvány, de a törzsvendégekre a cég akkor is számíthatott: lényegében megmentették az étteremláncot azzal, hogy otthonukba a VakVarjú éttermekből rendeltek ételt. „Fontosak voltunk a törzsvendégeinknek!” – hangsúlyozta a tulajdonos.
Semsei Rudolf kitért arra is: miután feleségével a Házasság hete nagykövetei voltak (szintén 2020-ban), több jegyespár is felkeresi őket. Amikor arról érdeklődnek, mi az egyik legfontosabb pillére a boldog családi életnek, akkor feleségével, Eszterrel a közös családi étkezést emelik ki. Arra törekednek, hogy este együtt legyen a család az asztalnál, ilyenkor osztják meg napi élményeiket egymással, s ezek az alkalmak (is) összetartják a családot.
Az éttermeikben ugyanerre törekednek, mutatott rá, hogy ne csak a finom ételek, különleges ízek miatt keressék fel a Varjúcsaládot, hanem azért is, mert a VakVarjúkban alkalmi, meghitt jelleget tudnak biztosítani a vendégeknek. Ennek jegyében minden év elején elindítják a „Mobil off, élmény on” kampányukat, amelynek során grátisz étkezhetnek azok a gyerekek, akiknek családja vállalja, hogy egy fadobozba teszik a telefonjaikat az étkezés ideje alatt.
A sikerre való tekintettel a pároknak is indítottak egy hasonló akciót: ha vállalták, hogy kikapcsolják a mobiljukat a vacsora idejére, egy-egy pohár proseccót kaptak ajándékba. Tavaly már generációkon átívelő akciót is indított a cég: ha a nagyszülővel érkezik az unokája, és nem használják mobiljukat, akkor a Dobay cukrászda (a cégcsoport másik brandje) süteményével lepik meg a vendégeket.
Ezt az alkalmi jelleget szerették volna továbbéltetni a VarjúVárban is, amit mi sem bizonyít jobban, hogy esténként élő zene várja majd a vendégeket.
A VarjúVárban nem csupán az alkalmi jelleg dominál: Szabó Attila belsőépítésznek köszönhetően otthonos is a hangulat, ahogy azt a többi VakVarjú étteremben már megszokhatták a vendégek. Kinyitották a teret, a bárpultot áthelyezték, a teraszra vezető lépcső pedig immár kvázi kilátópontként funkcionál, hiszen a mellette magasodó grandiózus üvegfal a középkori várfalra biztosít rálátást.Az étteremben igyekeztek megidézni a régmúlt időket is, a flakon megelevenednek azok a dűlők, amelyek egykor Budát jellemezték. Az olajzöld, barna és óarany színekben pompázó vendégtérben a székek háttámláján a kiskertek gyümölcsei, zöldségei köszönnek vissza. Érdekesség, hogy a széktámlákat borító huzat tervét a mesterséges intelligencia segítségével készítették. Az egyedi, zöld és arany tapétákon a VakVarjú-lánc emblémáját fedezhetjük fel.
Jó hír a családoknak, hogy – a többi Vakvarjúhoz hasonlóan – gyereksarok és hétvégén még óvónő várja a gyermekekkel érkezőket. Meglepő, de a munkálatok mindössze három hétig zajlottak, amelynek során a vendégtér mellett a konyhát is teljesen átépítették: bővült a területe és plusz hűtőkapacitással is ellátták – így már a tetőteraszt is minden fennakadás nélkül ki tudják szolgálni. A tetőterasz egyébként is különlegessége az étteremnek, hiszen onnan fenséges dunai panoráma tárul a vendége elé.
A szerviz gördülékenységéért Berki Tamás és Szabó Botond üzletvezetők felelnek majd, a konyhát Parcsetich Ernő séf irányítja. A VarjúVár különlegessége, hogy az a la carte mellett degusztációs menüt is kínálnak, kétfélét is, az egyiket Ybl-, a másikat Duna-menü név alatt. Mindkét ételsor ötfogásos, és borpárosítás is (akár alkoholmentes is!)kérhető mellé.
Az étlap másik érdekessége, hogy külön piktogram hívja fel a figyelmet a VarjúGazda-program keretében felhasznált hazai, több esetben díjnyertes alapanyagokra. A programba bekerült méz, tejtermékek, tészta, hús, szörp, méz, rizs, dió, gomba és pirospaprika.