
Fehér csokoládéból álmodták meg Budapest desszertjét
Szőlős, fehér csokoládéval készült sütemény nyerte el az első alkalommal kiírt Budapest Desszertje címet. Az édességet a Szamos Marcipán cukrásza, Nagy Péter alkotta meg. A közönség 8. Édes Napok Budapest rendezvényen már meg is kóstolhatja a különlegességet.
A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség által első ízben meghirdetett Budapest Desszertje verseny központi témája a monodesszert, fő alapanyaga pedig a szőlő volt – mondta Rebrus Csaba, a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség elnöke a desszert bemutatóján. Emellett fontos szempont volt, hogy a sütemény a közízlésnek megfeleljen, bárki által otthon is elkészíthető legyen, eladási ára pedig ne legyen több mint ezer forint. Az elnök elmondta, hogy a versennyel hagyományt szeretnének teremteni. A versenyt ezentúl minden év szeptemberében megrendezik, a győztes desszertet pedig a szeptember közepén nyíló Édes Napok Budapest rendezvény keretében mutatják be.
Az első kiírás győztese a Szamos Marcipán cukrászának az édessége, a Szőlős fehércsokoládés desszert lett, amelyet Nagy Péter mestercukrász álmodott meg. Füleky György, a szövetség alelnöke elmondta, hogy a megmérettetésre tizenhárom cukrászda jelentkezett kreációjával, a beküldött desszerteket szakemberekből és laikusokból álló zsűri bírálta el.
Ahogy egykoron a somlói galuska is egy nemzetközi verseny eredményeként lett népszerű desszert a magyarok körében, a szövetség vezetői abban bíznak, hogy a Budapest Desszertje megalkotásával is fel tudnak majd mutatni egy olyan desszertet, amely legalább ilyen népszerű lesz és nemcsak a cukrászdák kínálatában, hanem a magyar éttermek étlapján is megjelenik.
– Meg szeretnénk változtatni a magyarok édességfogyasztási szokásait, hogy abban a mennyiségi szempontok helyett a minőség kerekedjen felül – említett egyet az elnök a szövetség törekvési közül. Hozzátette: az édességszakma színvonalának emelkedését jelzi, hogy az elmúlt években a magyar csokoládé és édességgyártók Európa legrangosabb szakmai díjait hozták el. (ERRŐL LEGUTÓBB ITT ÍRTUNK)
Rebrus Csaba felidézte, hogy 2011-ben rendezték meg az első Édes Napokat Budapesten, azok a manufaktúrák, amelyek akkor kiállítottak, országos ismertségre tettek szert. A rendezvény az évek során Európa negyedik legnagyobb szabadtéri, ingyenesen látogatható édesség tematikájú rendezvényévé nőtte ki magát, amelyre évente 50 ezer látogató kíváncsi.
Fotó: MTI